Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Geology and Environment: A Problem-Based Learning Study in Higher Education

Geology and Environment: A Problem-Based Learning Study in Higher Education

Título
Geology and Environment: A Problem-Based Learning Study in Higher Education
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Pinto, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Guerner Dias, AJ
(Autor)
FCUP
Revista
Título: GeosciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 11
Página Final: 173
ISSN: 2076-3263
Editora: MDPI
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-X2K
Abstract (EN): We aimed to contribute to a shift in higher education teaching and learning methods by considering problem-based learning (PBL) as an approach capable of positively affecting students from a geology and environment (GE) curricular unit. In a convenience sample from a Portuguese public university, two groups of students were defined: (1) an experimental group (n = 16), to which an intervention program (IP) based on PBL was applied, and (2) a comparison group (n = 17), subjected to the traditional teaching approach. For nine weeks, students subject to the IP faced four problem scenarios about different themes. A triangulation of methods was chosen. The study involved two phases: (1) qualitative (sustained on content analysis of driving questions raised by students, registered in a monitoring sheet) and (2) quantitative (quasi-experimental study, based on data from a prior and post-test knowledge assessment). The qualitative results point to the development of more complex cognitive-level questioning skills after increasing familiarity with PBL. The data obtained in the quantitative study, which included both a "within-subjects" and a "between-subjects" design, show higher benefits in the experimental group, documenting gains in terms of scientific knowledge when using the PBL methodology.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Variscan Plutonism in the Geodynamic Evolution of the Central Iberian Zone of Portugal: Castelo Branco Pluton as Another Piece of the Puzzle (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cruz, C; Sant'Ovaia, H; H. C. B. Martins; Antunes, IMHR; Rocha, A; Noronha, F
Use of geogrids and recycled rubber in railroad infrastructure for enhanced performance (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Indraratna, B; Qi, Y; Ngo, TN; Rujikiatkamjorn, C; Neville, T; Fernanda Ferreira; Shahkolahi, A
The Impact of Multisensory Instruction on Geosciences Learning and Students' Motivation (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, FM; Clara Vasconcelos
Study on Methods to Control Interstory Deflections (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Khatami, SM; Naderpour, H; Razavi, SMN; Rui Carneiro de Barros; Jakubczyk Galczynska, A; Jankowski, R

Ver todas (17)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2025-07-04 às 16:25:35 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias