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Keep calm and carry on: European consumers and the development of persistent resilience in the face of austerity

Título
Keep calm and carry on: European consumers and the development of persistent resilience in the face of austerity
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Szmigin, IT
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
O'Loughlin, DM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
McEachern, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Karantinou, K
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barbosa, B
(Autor)
Outra
Lamprinakos, G
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fernandez Moya, ME
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 54
Páginas: 1883-1907
ISSN: 0309-0566
Editora: Emerald
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-9ZW
Abstract (EN): Purpose In the context of European consumers' experiences of austerity, this study aims to advance current resilience theory in marketing through developing persistent resilience from a context of austerity influenced consumption. Design/methodology/approach Following an interpretivist approach, 38 face to face, in-depth interviews were conducted with European consumers from Ireland, UK, Spain, Portugal, Italy and Greece who were affected in some way by the global financial crisis. Findings Building upon limited conceptual and empirical investigations in social geography, the analysis identifies the themes of persistent stressors and temporal orientation as constants, alongside day-to-day coping, relating and pragmatism, consumer adjustment, repertoires of resistance and transformation as key elements of persistent resilience within the consumption context of austerity. Research limitations/implications The study addresses the limited theoretical and empirical focus on persistent resilience and austerity and directly contributes to consumer behaviour and marketing theory in understanding persistent resilience and its implications. Practical implications Changes to behaviours as a result of persistent resilience included reducing and stopping consumption, discount shopping, alternative consumption in the form of growing or making and mindful consumption through wastage reduction and re-use. Social implications The study highlights the significant social impact of austerity while also identifying positive outcomes for social relations among family, friends and the wider community. Originality/value This study develops and extends Golubchikov's (2011) theory of persistent resilience through exploring European consumer responses to austerity, identifying key consumption characteristics relevant for marketing theory and practice.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 25
Documentos
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