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A new cohesive element to model environmental degradation of adhesive joints in the rail industry

Título
A new cohesive element to model environmental degradation of adhesive joints in the rail industry
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Viana, G
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ricardo Carbas
(Autor)
FEUP
Costa, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Banea, MD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
da Silva, LFM
(Autor)
FEUP
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Indexação
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Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-K9E
Abstract (EN): This work studied the capability of structural adhesives to bond an aluminium rail used to assemble the seats inside the train. Scaled specimens of these joints were mechanically tested under a range of temperatures (-40 degrees C up to 80 degrees C) before and after ageing in distilled water in order to simulate real life conditions. A three-dimension numerical simulation was carried out to understand the magnitude of stresses present in the adherends and in the adhesive layer. A new cohesive element was developed using the finite element (FE) to predict the behaviour of an adhesive joint after environmental degradation. Experimental tests were carried out to assess the joint strength and the failure mechanism, experimentally. The model gave accurate results and was able to successfully predict cohesive failure of every joint that failed cohesively in the adhesive layer.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
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