Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Occupational health risk among teachers in higher education

Occupational health risk among teachers in higher education

Título
Occupational health risk among teachers in higher education
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2019
Autores
Souto, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pereira, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Brito, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sancho, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barros, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 311-322
HEPS 2019: International Conference on Healthcare Ergonomics and Patient Safety
Lisboa, 3 a 5 de julho de 2019
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-TBV
Abstract (EN): In order to provide an integrated response to the needs of working populations, specifically in mental illness prevention and mental health promotion, a holistic and multidisciplinary perspective must be developed. Prevention measures should be fully integrated in specific work contexts, the first step in the construction of intervention policies and tools being an effective assessment. The present study intends to investigate Psychosocial Risk factors (PRs) and anxiety underlying work reality in Higher Education (HE) teachers, based on transactional model occupational stress approaches. An empirical study was carried out involving 97 HE teachers, working at University of Aveiro departments (n = 50) and Polytechnic¿s Schools (n = 47). For this assessment, the following instruments were used: Copenhagen Psychosocial Questionnaire (COPSOQ, medium version) and State-Trait Anxiety Inventory (STAI). Our study points to four main findings: (1) work demands dimensions represent the most health risk, with Health/Well-being dimensions presenting the most significant correlations for anxiety increase in HE teachers; (2) a large percentage of respondents presented significant psychological anxiety symptoms, this effect being strongly higher in females; The present study responds to the research gap in the work-related context of HE teachers, constituting the first step towards the construction of intervention tools integrated in the work specificities, in which health systems must be involved. © 2019, Springer Nature Switzerland AG.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-01 às 02:35:31 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico