Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Development and validation of an instrument for analysing teachers' views about models [Desarrollo y validación de un instrumento para analizar las visiones de los profesores sobre modelos]

Development and validation of an instrument for analysing teachers' views about models [Desarrollo y validación de un instrumento para analizar las visiones de los profesores sobre modelos]

Título
Development and validation of an instrument for analysing teachers' views about models [Desarrollo y validación de un instrumento para analizar las visiones de los profesores sobre modelos]
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Revista
Título: Revista EurekaImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 14
Páginas: 181-198
ISSN: 1697-011X
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-DXE
Abstract (EN): Many studies reveal that models and modelling activities are fundamental in science teaching. However, there are also many studies that show that science teachers do not hold adequate views regarding models in science and for teaching. This study is part of a broader research and intends to present a theoretically grounded instrument (a questionnaire) developed for analysing the teachers' views about models and modelling. The instrument was applied to seventeen prospective science teachers, students of the master in Biology and Geology Teaching, which voluntarily participated in this study. Inter-rater agreement and data from interviews were used in order to validate the instrument. The result of the analysis show that the instrument is able to reveal differences among teachers' views and that it is possible to attain a deep analysis of their views regarding models in science and for teaching through the combined analysis of data (obtained through questionnaires and interviews). Data analysis also reveals that prospective science teachers hold naïve views regarding models and that they do not value all models potentials in science teaching, suggesting the need for improving prospective teachers' views regarding those aspects.
Idioma: Espanhol
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Models in geoscience classes: How can teachers use them? (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Joana Torres
Education and Geoethics: Three fictional stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Joana Torres; M. L. Vasconcelos
Education and geoethics: Three fictional life stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Vasconcelos, ML; Torres, J
Promover o questionamento junto de alunos de ciências do ensino básico (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; R. Pinto; J. Torres; S. Moutinho; A. ALmeida
Natureza da Ciência e modelos científicos: um estudo com futuros professores do ensino báisco (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; J. Torres

Ver todas (35)

Da mesma revista

STEM Education in Chemistry: A Collaborative Approach for Conducting Remote Laboratory Activities (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Araújo, JL; Carla Morais
Development and validation of an instrument for analysing teachers' views about models (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Torresa, J; Clara Vasconcelos
Desenvolvimento de recursos didácticos informatizados no âmbito da educação para o desenvolvimento sustentável. o exemplo do courseware SeRe (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sá, P; Guerra, C; Martins, I; Loureiro, M; Vieira, R; Costa, A; Reis, L
Desarrollo y validación de un instrumento para analizar las visiones de los profesores sobre modelos (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Torres, J; Clara Vasconcelos
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-17 às 01:53:24 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico