Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A Comparison of Patient-Centered Care in Pharmacy Curricula in the United States and Europe

A Comparison of Patient-Centered Care in Pharmacy Curricula in the United States and Europe

Título
A Comparison of Patient-Centered Care in Pharmacy Curricula in the United States and Europe
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016
Autores
Nunes da Cunha, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Arguello, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Martinez, FM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 80
Página Final: 83
ISSN: 0002-9459
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-M2B
Abstract (EN): Objective. To compare United States and European Higher Education Area (EHEA) undergraduate pharmacy curricula in terms of patient-centered care courses. Methods. Websites from all pharmacy colleges or schools in the United States and the 41 countries in the EHEA were retrieved from the FIP Official World List of Pharmacy Schools and investigated. A random sample of schools was selected and, based on analyses of course descriptions from syllabi, each course was classified into the following categories: social/behavioral/administrative pharmacy sciences, clinical sciences, experiential, or other/basic sciences. Results. Of 147 schools of pharmacy, 59 were included (23 in US and 36 in the EHEA). Differences existed in the percentages of credits/hours in all of the four subject area categories. Conclusion. Institutions in EHEA countries maintain a greater focus on basic sciences and a lower load of clinical sciences in pharmacy curricula compared to the United States. These differences may not be in accordance with international recommendations to educate future pharmacists focused on patient care.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The Roles of Empathy, Attachment Style, and Burnout in Pharmacy Student's Academic Satisfaction (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Silva, RG; Margarida Figueiredo- Braga
A Global Comparison of Internationalization Support Characteristics Available on College of Pharmacy Websites (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nunes da Cunha, I; Martinez, FM; Fernandez Llimos, F
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-13 às 07:21:36 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico