Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Authoring Game-Based Programming Challenges to Improve Students' Motivation

Authoring Game-Based Programming Challenges to Improve Students' Motivation

Título
Authoring Game-Based Programming Challenges to Improve Students' Motivation
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020
Autores
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
José Paulo Leal
(Autor)
FCUP
Ricardo Queiros
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 602-613
21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL) / 47th IGIP International Conference on Engineering Pedagogy - Teaching and Learning in a Digital World
GREECE, SEP 25-28, 2018
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-GFH
Abstract (EN): One of the great challenges in programming education is to keep students motivated while working on their programming assignments. Of the techniques proposed in the literature to engage students, gamification is arguably the most widely spread and effective method. Nevertheless, gamification is not a panacea and can be harmful to students. Challenges comprising intrinsic motivators of games, such as graphical feedback and game-thinking, are more prone to have longterm positive effects on students, but those are typically complex to create or adapt to slightly distinct contexts. This paper presents Asura, a game-based programming assessment environment providing means to minimize the hurdle of building game challenges. These challenges invite the student to code a Software Agent to solve a certain problem, in a way that can defeat every opponent. Moreover, the experiment conducted to assess the difficulty of authoring Asura challenges is described.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Design and implementation of an IDE for learning programming languages using a gamification service (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; Ricardo Queiros; José Paulo Leal; Swacha, J; Miernik, F
GEdIL-Gamified Education Interoperability Language (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Swacha, J; Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros; Montella, R; Kosta, S
Gamification of Learning Activities with the Odin service (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Fostering Programming Practice through Games (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros

Ver todas (18)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-18 às 03:23:00 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico