Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Student auditing of university social responsibility: reform through reflective, experiential learning?

Student auditing of university social responsibility: reform through reflective, experiential learning?

Título
Student auditing of university social responsibility: reform through reflective, experiential learning?
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Márcia Coelho
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fernanda Rodrigues
(Autor)
FPCEUP
Peter Evans
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Martin Brian
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1165-1175
HEAd'17: 3rd International Conference on Higher Education Advances
Valência , 21 a 23 de junho de 2017
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-XKX
Abstract (EN): <jats:p>The emphasis on the social responsibility of higher education institutions emerged more systematically in the Post-Bologna European context. This paper presents an overview of a case study on a certificate in university social responsibility auditing, based on three European universities: Edimburgh, Kaunas and Porto. The goal is to develop an auditor training for students based on experiential learning, that is coherent and replicable in diverse contexts and that involves the various stakeholders. The project is based on a set of benchmarks of university social responsibility developed in the context of a European project, namely:  Research, Teaching, Support for Learning and Public Engagement; Governance; Environmental and Societal Sustainability; and Fair Practices. We will report on the initial data generated by the ESSA Project, in respect of student recruitment, baseline attitudes and the impact of participation in the training and the first audit.</jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
1165-1175 1032.50 KB
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-08 às 05:06:51 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico