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Impact of track irregularities and damping on the fatigue damage of a railway bridge deck slab

Título
Impact of track irregularities and damping on the fatigue damage of a railway bridge deck slab
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2018
Autores
Joel Malveiro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos Sousa
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Diogo Ribeiro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 14 9
Páginas: 1257-1268
ISSN: 1573-2479
Editora: Taylor & Francis
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-0XH
Abstract (EN): The structural response of reinforced concrete slabs in railway bridges is strongly influenced by local dynamic effects and, therefore, detailed calculations of internal forces have to be performed for a realistic fatigue assessment. In this context, this paper discusses the influence of track irregularities and modal damping coefficients in the dynamic response and fatigue behaviour of a railway bridge deck slab. For that purpose, track irregularities were measured (at different instants of time) and damping coefficients were determined based on acceleration records for passing trains in a real bridge. The bridge behaviour was calculated using a train-bridge interaction methodology, considering calibrated numerical models of the viaduct and the train. The fatigue damage was quantified through the linear damage accumulation method. This methodology allowed to understand the way track irregularities and damping coefficients affect the magnitude of applied bending moments and fatigue damage in the slab.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
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