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Timing Analysis of Hybrid FlexRay, CAN-FD and CAN Vehicular Networks

Título
Timing Analysis of Hybrid FlexRay, CAN-FD and CAN Vehicular Networks
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Lange, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Bonatto, AC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
de Oliveira, RS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 4719-4724
42nd Conference of the Industrial Electronics Society, IECON 2016
24 October 2016 through 27 October 2016
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-AMY
Abstract (EN): Till nowadays, the Controller Area Network (CAN) has been a de facto standard for communication in automotive applications. To meet the requirements of new high-end vehicular systems, new communication protocols such as the FlexRay Communication System and the CAN with Flexible Data-rate (CAN-FD) has been developed. In the near future, it is expected the coexistence of those protocols in the same vehicle, with electronic control units (ECUs) connected to different network buses exchanging information through gateways. In this paper we investigate the following problem: "how to schedule the communication in a vehicular system, considering that a message is transmitted through a network that is composed of CAN-FD, FlexRay and CAN segments interconnected by gateways." We propose a method for the schedulability analysis of such systems, focusing on the case where a message is generated in a ECU connected to a CAN-FD segment is used by an ECU connected to a CAN bus.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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