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A fuzzy decision model for the active and reactive dispatch in market environment

Título
A fuzzy decision model for the active and reactive dispatch in market environment
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2006
Autores
Gomes, MH
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Tomé Saraiva
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
2006 9th International Conference on Probabilistic Methods Applied to Power Systems, PMAPS
Stockholm, 11 June 2006 through 15 June 2006
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00F-HVQ
Abstract (EN): This paper presents a mathematical formulation for the active/reactive dispatch in electricity markets, recognizing that the typical sequential activities organized in terms of pool markets and the dispatch of ancillary services may lead to economic inefficiencies or technical difficulties. The developed model admits that it is known the purely economic pool dispatch and then it aims at dispatching reactive resources considering voltage and branch limit constraints and constraints reflecting the alternator capability curve. We also admitted that some constraints have a soft nature and used a symmetrical fuzzy decision formulation to model this aspect within an SLP based algorithm. Finally, the paper includes a case study based on the IEEE 24 bus/38 branch system to illustrate the results obtained with the developed approach. © Copyright KTH 2006.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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