Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Central nodes and surprise in content selection in social networks

Central nodes and surprise in content selection in social networks

Título
Central nodes and surprise in content selection in social networks
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Carlos Figueiredo
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Wenhong Chen
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
José Azevedo
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 51, Part A
Páginas: 382-392
ISSN: 0747-5632
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus
INSPEC
COMPENDEX
PsycInfo
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): Limited attention has been paid to the influence that social network dimensions associated to sender¿s position relative to the receiver may have on an individual¿s choices of contents. Thus, it is relevant to know how network dimensions (i.e., network centrality, structural holes, and tie strength) may influence the content selection by receivers. This raises the question of what determines such content selection. These relationships are empirically tested by using both social network data and participants¿ survey data. Findings show that despite the fact that degree and strength of tie are associated with central positions in the network, they are not related to individuals¿ choices of contents. Findings also suggest that structural holes in association with the emotion of surprise, used as a proxy for the perception of novelty, offer a good representation of people¿s behavior when they select contents. These are valuable arguments to enhance content personalization with new perspectives for receivers.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Wearable technology and consumer interaction: A systematic review and research agenda (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ferreira, JJ; Fernandes, CI; Rammal, HG; Veiga, PM
Intimate abuse through technology: a systematic review of scientific constructs and behavioral dimensions (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Tiago Rocha-Silva; Conceição Nogueira; Liliana Rodrigues
Game on: a cross-sectional study on gamers’ mental health, game patterns, physical activity, eating and sleeping habits (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina N. Matias; Joana Cardoso; Margarida L. Cavaca; Sofia Cardoso; Rita Giro; João Vaz; Pedro A. Couto; Artemisa Rocha Dores ; Tiago B. Ferreira; G.M. Tinsley; Filipe J. Teixeira
Do player performance, real sport experience, and gender affect movement patterns during equivalent exergame? (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pooya Soltani; Pedro Figueiredo; Ricardo J. Fernandes; João Paulo Vilas-Boas
Adolescents' profiles of problematic Facebook use and associations with developmental variables (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Raquel Assunção; Paula Mena Matos
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-11 às 12:05:25 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico