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A nonlinear vehicle-structure interaction methodology with wheel-rail detachment and reattachment

Título
A nonlinear vehicle-structure interaction methodology with wheel-rail detachment and reattachment
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Neves, SGM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Azevedo, AFM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 416-429
4th International Conference on Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering, COMPDYN 2013
Kos Island, 12 June 2013 through 14 June 2013
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-CK1
Abstract (EN): A vehicle-structure interaction methodology with a nonlinear contact formulation based on contact and target elements has been developed. To solve the dynamic equations of motion, an incremental formulation has been used due to the nonlinear nature of the contact mechanics, while a procedure based on the Lagrange multiplier method imposes the contact constraint equations when contact occurs. The system of nonlinear equations is solved by an efficient block factorization solver that reorders the system matrix and isolates the nonlinear terms that belong to the contact elements or to other nonlinear elements that may be incorporated in the model. Such procedure avoids multiple unnecessary factorizations of the linear terms during each Newton iteration, making the formulation efficient and computationally attractive. A numerical example has been carried out to validate the accuracy and efficiency of the present methodology. The obtained results have shown a good agreement with the results obtained with the commercial finite element software ANSYS.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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