Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Seismic fragility analysis of typical pre-1990 bridges due to near- and far-field ground motions

Seismic fragility analysis of typical pre-1990 bridges due to near- and far-field ground motions

Título
Seismic fragility analysis of typical pre-1990 bridges due to near- and far-field ground motions
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016-12-30
Autores
Razzaghi, M.S.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jara, J.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Humberto Varum
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 8 1
Páginas: 1-9
ISSN: 2008-3556
Editora: Springer Nature
Indexação
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil > Engenharia estrutural
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-JSZ
Abstract (EN): Bridge damages during the past earthquakes caused several physical and economic impacts to transportation systems. Many of the existing bridges in earthquake prone areas are pre-1990 bridges and were designed with out of date regulation codes. The occurrences of strong motions in different parts of the world show every year the vulnerability of these structures. Nonlinear dynamic time history analyses were conducted to assess the seismic vulnerability of typical pre-1990 bridges. A family of existing concrete bridge representative of the most common bridges in the highway system in Iran is studied. The seismic demand consists in a set of far-field and near-field strong motions to evaluate the likelihood of exceeding the seismic capacity of the mentioned bridges. The peak ground accelerations (PGAs) were scaled and applied incrementally to the 3D models to evaluate the seismic performance of the bridges. The superstructure was assumed to remain elastic and the nonlinear behavior in piers was modeled by assigning plastic hinges in columns. In this study the displacement ductility and the PGA are selected as a seismic performance indicator and intensity measure, respectively. The results show that pre-1990 bridges subjected to near-fault ground motions reach minor and moderate damage states. © 2016, The Author(s).
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

THE INFLUENCE OF SEISMIC SOURCES ON SEISMIC VULNERABILITY ASSESSMENT OF RC BRIDGES (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Mosleh, A.; Humberto Varum; Jara, J.; Razzaghi, M.S.
SEISMIC VULNERABILITY ASSESSMENT FOR CONCRETE BRIDGES BY DEVELOPING FRAGILITY CURVES (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Mosleh, A.; Humberto Varum; Jara, J.; Razzaghi, M.S.

Da mesma revista

Monitoring process of the reconstruction of an ancient structure: the Baluarte Do Cavaleiro (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
João Paulo Miranda Guedes; Jorge Pinto; Humberto Varum; José Morais
Modelling of masonry infill walls participation in the seismic behaviour of RC buildings using OpenSees (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
André Furtado; Hugo Rodrigues; António Arêde
Comparative study on seismic performance assessment of existing buildings with and without retrofit strategies (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rakesh Dumaru; Hugo Rodrigues; Humberto Varum
Behaviour of reinforced concrete column under biaxial cyclic loading¿state of the art (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, H; Humberto Varum; António Arêde; Costa, AG
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-04 às 06:31:50 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico