Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Os motivos de sucesso, afiliação e poder: Perfis motivacionais de estudantes de graduação e pós-graduação e sua relação com níveis remuneratórios

Os motivos de sucesso, afiliação e poder: Perfis motivacionais de estudantes de graduação e pós-graduação e sua relação com níveis remuneratórios

Título
Os motivos de sucesso, afiliação e poder: Perfis motivacionais de estudantes de graduação e pós-graduação e sua relação com níveis remuneratórios
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2005
Autores
Rego, A.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tavares, A.I.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cunha, M.P.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cabral-Cardoso, C.
(Autor)
FEP
Revista
Vol. 18 3
Páginas: 225-236
ISSN: 0102-7972
Editora: Springer Nature
Indexação
PsycInfo
Outras Informações
Abstract (EN): This research concerns the motives of achievement, affiliation and power. It aims: a) to show how the motives explain income of individuals; b) to test if the postgraduate students denote a motivational profile different from the one of the graduate students; c) to test if these profiles are similar to those extracted by Rego in Portuguese samples, in which the affiliation motive predominates. The sample comprises 314 postgraduate students and 280 graduate students. The motives were measured through a questionnaire previously developed and validated. The main findings are the following: a) income correlate positively with the power motive; b) the predictive power of motives to the income is lower than the one provided by the length of time after graduation; c) postgraduate students score higher than graduate students on the power and achievement motives; d) the profile of the sample is different from the one extracted from previous Portuguese samples, although it is not possible to know if this is due to the specificity of the sample or to some change in the Portuguese motivational profile.
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The development of episodic foresight in preschoolers: the role of socioeconomic status, parental future orientation, and family context (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Alejandro Vásquez-Echeverría; Clementina Tomás; Orlanda Cruz

Ver todas (36)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-15 às 02:05:37 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico