Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Evaluation of the Portuguese curriculum of physics and natural sciences: What do teachers think? [Avaliação do currículo português de ciências físicas e naturais: O que pensam os professores?]

Evaluation of the Portuguese curriculum of physics and natural sciences: What do teachers think? [Avaliação do currículo português de ciências físicas e naturais: O que pensam os professores?]

Título
Evaluation of the Portuguese curriculum of physics and natural sciences: What do teachers think? [Avaliação do currículo português de ciências físicas e naturais: O que pensam os professores?]
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Torres, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 14
Páginas: 12-16
ISSN: 0124-5481
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-DA9
Abstract (EN): The technological and scientific conceptual demands of the contemporary world require science teaching to promote the development of different competences like critical thinking and autonomy. The current Portuguese sciences curriculum, implemented in 2001, reinforces the need to develop these competences and suggests an inquiry approach. In the scope of a case study performed in a school of Oporto district (Portugal), the present research analysis how 14 science teachers (7 natural sciences teachers and 7 physics and chemistry teachers) evaluate the implementation of the sciences curriculum. The article presents the position of these participants through the analysis of answers to questionnaires and the content analysis of individual and semi-structured interviews. A certain disparity between what is written in the curriculum by the Ministry of Education and teachers' practices reveals that teachers' methodologies are quite far from an inquiry approach.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Desarrollo y validación de un instrumento para analizar las visiones de los profesores sobre modelos (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Torres, J; Clara Vasconcelos
PUPILS' MENTAL MODELS OF EARTH'S INTERNAL STRUCTURE (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Torres, J; Moutinho, S; Almeida, A; Pereira, C; Clara Vasconcelos
MODELLING SEISMIC RISKS: VALIDATING THE USE OF GOWIN'S VEE (2015)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Clara Vasconcelos; Torres, J

Ver todas (6)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-16 às 20:30:28 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico