Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Evidence-Based Decision About Test Scoring Rules in Clinical Anatomy Multiple-Choice Examinations

Evidence-Based Decision About Test Scoring Rules in Clinical Anatomy Multiple-Choice Examinations

Título
Evidence-Based Decision About Test Scoring Rules in Clinical Anatomy Multiple-Choice Examinations
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Severo M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Povo, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Silva Pereira, F
(Autor)
FMUP
Ferreira, MA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 8
Páginas: 242-248
ISSN: 1935-9772
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-28D
Abstract (EN): In theory the formula scoring methods increase the reliability of multiple-choice tests in comparison with number-right scoring. This study aimed to evaluate the impact of the formula scoring method in clinical anatomy multiple-choice examinations, and to compare it with that from the number-right scoring method, hoping to achieve an evidence-based decision about test scoring rules. Two hundred and ninety-eight students completed an examination in clinical anatomy which included 40 multiple-choice questions with five response options each. Among these, 245 (82.2%) examinees were assessed according to the number-right scoring method (group A) while 53 (17.8%) were assessed according to the formula scoring method (group B). The prevalence of passing was significantly higher in group A than in group B, after correction of the pass and fail cutoffs for guessing (84.9% vs. 62.3%, P=0.005), keeping a similar reliability in both groups (0.7 vs. 0.8, P=0.094). Pearson Correlation coefficients between practical and theoretical examination scores were 0.66 [95%CI=(0.58-0.73)] and 0.72 [95%CI=(0.56-0.83)] for groups A and B, respectively. Based solely on the reliability and validity assessments, the test-maker could therefore use either scoring rules; however, if the test-maker also takes into account the students' ability to deduce answers with partial knowledge, then the number-right score rule is most appropriate. Anat Sci Educ 8: 242-248. (c) 2014 American Association of Anatomists.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The Role of Anatomy Computer-Assisted Learning on Spatial Abilities of Medical Students (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Guimaraes, B; Firmino Machado, J; Tsisar, S; Viana, B; Pinto Sousa, M; Vieira Marques, P; Ricardo Cruz Correia; tavares, ma
Student perspectives of imaging anatomy in undergraduate medical education (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dinis Machado, JAD; Pinto Barbosa, JMP; tavares, ma
How Computer-Assisted Learning Influences Medical Students' Performance in Anatomy Courses (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Santos R.S.; Carvalho A.C.; Tsisar S.; Bastos A.R.; Ferreira D.; Ferreira M.A.; Povo A.; Guimarães B.

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-09 às 08:36:05 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico