Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The Information and Communication Technologies integration in First Cycle Schools (Primary) in Portugal: From technological to educational empowerment - a comprehensive overview of the 4 year Magalhães project.

The Information and Communication Technologies integration in First Cycle Schools (Primary) in Portugal: From technological to educational empowerment - a comprehensive overview of the 4 year Magalhães project.

Título
The Information and Communication Technologies integration in First Cycle Schools (Primary) in Portugal: From technological to educational empowerment - a comprehensive overview of the 4 year Magalhães project.
Tipo
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Ano
2012
Autores
Mariana Ascenção
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Priscila Gonzaga
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ana Mouta
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ana Paulino
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Alda Teixeira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
WERA Focal Meeting
Sydney, December 2-6, 2012
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
Abstract (EN): Between 2008 and 2011 the “Magellan project” has provided almost every primary student in Portugal a personal Intel Learning Series net book PC and has delivered broadband access to schools and homes. In this research a comprehensive balance and overview of the impact of the program is offered. Qualitative data was collected in six schools across the country representing various regions. Students (N = 76), parents (N = 37) and teachers (N = 29) were interviewed. A content analysis using Nvivo 9.2. was conducted. Preliminary results indicate different representations, attitudes and practices, suggesting different patterns of ICT integration. Students and families valued the ownership and the readiness in accessing information, although conflicts emerge from the recreational use of the device and some features are regarded as threats. Teachers showed an ambivalent attitude toward the initiative, recognizing the importance of ICT literacy but diverging on the best way to promote it.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-26 às 14:22:17 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico