Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Pharmaceutical care: A teaching experience

Pharmaceutical care: A teaching experience

Título
Pharmaceutical care: A teaching experience
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Silva, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Pharmacy EducationImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 11
Páginas: 190-193
ISSN: 1560-2214
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-A7R
Abstract (EN): Pharmaceutical care is regarded as the primary mission of pharmacy practice. To ensure this can be fulfilled, students need clinical knowledge and skills. The Faculty of Pharmacy, University of Porto, includes a course entitled "Pharmaceutical Care", in the curriculum's fifth year. This work aims to describe the structure, organization and functioning and present the results of a survey on student's interest, satisfaction and perception of utility of the course. Theoretical classes concern pharmaceutical care services. Laboratory classes include case studies and visits to real practice environments. Teaching methods: in-class lectures, brainstorming, clinical case solving and role-plays. Evaluation: clinical cases solving and a final written exam. Course contents, bibliography and internet links were available through UP e-learning platform, also used to encourage discussion on course topics. On-line forums attained high participation. Students regarded the course as very useful for future practice and the majority considered teaching and evaluation methods as adequate. © 2011 FIP.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The International Collaboration of Pharmacy Journal Editors (ICPJE) formally constituted to foster quality around clinical and social pharmacy practice research publications (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Alves da Costa, F; Fernandez Llimos, F; Desselle, S; Arnet, I; Babar, Z; Bond, C; Cordina, M; Garcia Cardenas, V; El Hajj, MS; Jacobsen, R; Law, AV; Nørgaard, LS; Polidori, C; Shcherbakova, N; Stewart, D; Tonin, F; Weidmann, AE
The impact of video lecture capture on student attainment and achievement of intended learning outcomes (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fernando Remiao; Helena Carmo; A. Miguel Gomes; Silva, R; Costa, VM; Felix Carvalho; Bastos, MD
Improving the quality of publications in and advancing the paradigms of clinical and social pharmacy practice research: The Granada statements (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fernandez Llimos, F; Desselle, S; Stewart, D; Garcia Cardenas, V; Babar, ZUD; Bond, C; Dago, A; Jacobsen, R; Norgaard, LS; Polidori, C; Sanchez Polo, M; Santos Ramos, B; Shcherbakova, N; Tonin, FS
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-24 às 06:36:51 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico