Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Ser(e) Courseware Technical Evaluation and didactics performed by students

Ser(e) Courseware Technical Evaluation and didactics performed by students

Título
Ser(e) Courseware Technical Evaluation and didactics performed by students
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2010
Autores
costa, ap
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
loureiro, mj
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 198-203
5th Iberian Conference on Information Systems and Technologies
Santiago Compostela, Spain, 16-19 Junho de 2010
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
Outras Informações
ID Authenticus: P-003-CVP
Abstract (EN): Software packages for educational purposes are increasingly important for classroom use, because they are a valuable way to motivate learning. However, the resources available on the market, with the designation of educational software, often have dubious quality. This led the authors to reflect on the process of evaluating the quality of a given educational software and develop tools that allow to measure its quality. This paper presents the results of the technical (software) and educational (guidelines for the didactic exploration) evaluation of Courseware Sere - The Human Being and Natural Resources - made by students of 2nd cycle of basic education (10 to 12 year old). The results indicate that the resource is easy to use, even for students who do not regularly use computers. It can also be concluded that the evaluation of educational resources, made by end-users, allows to correct issues related to usability (navigation and interaction), and to ensure the adequacy of resource to the target levels of education.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: apcosta@ua.pt; lpreis@fe.up.pt; lpreis@fe.up.pt
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Lessons learned on developing educational systems using a hybrid user centered methodology (2015)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Costa, AP; reis, lp; Loureiro, MJ
Hybrid User Centered Development Methodology: The practical case of Courseware Sere (2010)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
costa, ap; loureiro, mj; reis, lp

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-23 às 21:12:29 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico