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Train-bridge interaction influence on the safety of a short span railway bridge

Título
Train-bridge interaction influence on the safety of a short span railway bridge
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
João Rocha
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
António Abel Henriques
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 279-286
IABSE Workshop on Assessment, Upgrading and Refurbishment of Infrastructures
6 May 2013 through 8 May 2013
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
COMPENDEX
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil > Engenharia estrutural ; Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-D7W
Abstract (EN): The behaviour of short span railway bridges is known to be particularly difficult to predict due to the complex coupled train-track-bridge system, as well as for being particularly sensitive to resonant phenomena. The objective of this paper is to evaluate the safety of this type of structure inserted in high speed railway lines, bearing in mind the real variability of the parameters that influence the bridge dynamic response. This requires the definition of variables related to the structure, the train, the track and also the wheel-rail contact. Simulation techniques are used to evaluate the structural safety. The system behaviour is assessed by analysing the results obtained using two distinct methods: the moving loads method and the train-bridge interaction method. This allows assessing the influence of the train-bridge interaction effects on the dynamic response of the bridge, confirming its importance for the analysis of short span structures, particularly under resonant speeds.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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