Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Should we use colours as symbolic representations of hot and cold?

Should we use colours as symbolic representations of hot and cold?

Título
Should we use colours as symbolic representations of hot and cold?
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2006
Autores
Carvalho, PS
(Autor)
FCUP
Sampaio e Sousa, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Physics EducationImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 41
Páginas: 263-266
ISSN: 0031-9120
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-007-FGJ
Abstract (EN): People usually talk about 'hot and cold' colours without really thinking of the impact these definitions may have on scientific understanding. These colours are associated with the human sensations of hot and cold, and this idea is consistent with commonsense and daily experience. Interacting with students, we detect conceptual conflicts when they have to interpret phenomena whose origin is the emission of radiation. The contradiction between the scientific explanation for blackbody radiation and their understanding of 'hot and cold' colours, reinforced by the coloured images in textbooks, leads frequently to misconceptions and to the remembering of facts and interpretations that are based on context and not on scientific knowledge. In this article we show the difficulties experienced by students with these concepts and make some suggestions of strategies that teachers should use when dealing with them. © 2006 IOP Publishing Ltd.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Rotation in secondary school: Teaching the effects of frictional force (2005)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Sampaio E Sousa, A
Helping students understand real capacitors: Measuring efficiencies in a school laboratory (2008)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Sampaio e Sousa, A

Da mesma revista

Virtual experimental activities: a new approach (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, M; Carvalho, PS
Using scratch programming to control photogates in educational physics experiments (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Da Silva, LF; Carvalho, PS
Using image modelling to teach Newton's Laws with the Ollie trick (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, MA; Carvalho, PS; Vianna, DM
Using computational simulations to confront students' mental models (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, R; Simeao Carvalho, P
The bottle flip challenge demystified: Where is the centre of mass? (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Rodrigues, MJ

Ver todas (30)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-24 às 12:20:08 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico