Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Adolescents' personal conceptions of intelligence: the development of a new scale and some exploratory evidence

Adolescents' personal conceptions of intelligence: the development of a new scale and some exploratory evidence

Título
Adolescents' personal conceptions of intelligence: the development of a new scale and some exploratory evidence
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
1997
Revista
Vol. 12 1
Páginas: 51-62
ISSN: 0256-2928
Editora: Springer Nature
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-001-BVP
Abstract (EN): This study presents the building of an instrument to measure personal conceptions of intelligence based upon Dweck research, and some exploratory evidence. The instrument is directed to adolescents, has got more items than the original one and incorporates new aspects, such as the importance of effort and ability in relation with personal conceptions of intelligence. The results of a factor analysis evidenced the existence of two distinct factors - a static and a dynamic one - that explain together 31.7% of the total variance. The internal consistency of the scales evidenced alpha coefficients between .74 and .80. The results of a test-retest reliability study (with a month interval) proved to be better for the static scale than to the the dynamic one, as well as the results of an external validity study (correlations with grade point average). Some differential exploratory studies showed differences in personal conceptions of intelligence related to school grades (5th to 11h): the scores increased from the 5th to the 11th grade, showing that older students were less ''static'' (more ''dynamic''), and also related to the socio-economic status (high vs. low): the higher SES subjects appeared less ''static'' (more ''dynamic'') than the lower SES subjects.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=A1997XN70100004">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-0031534840&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Relationship between self-concept and achievement motivation according to sex, S.E.S. and school grades (1991)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Anne Marie Fontaine; Luísa Faria
Personal conception of intelligence: differences with age and social status (1991)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Luísa Faria; Anne Marie Fontaine
Teorias pessoais do sucesso (1989)
Artigo em Revista Científica Nacional
Anne Marie Fontaine; Luísa Faria
Representações dos professores sobre a natureza e o desenvolvimento da inteligência (1993)
Artigo em Revista Científica Nacional
Luísa Faria; Anne Marie Fontaine

Ver todas (16)

Da mesma revista

Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-european study (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
J. E. Dockrell; T. C. Papadopoulos; C. L. Mifsud; L. Bourke; O. Vilageliu; E. Besic; S. Seifert; B. Gasteiger-Klicpera; A. Ralli; I. Dimakos; S. Karpava; M. Martins; O. Sousa; São Luís Castro; H. Knudsen; P. Donau; B. Haznedar; M. Mikulajová; N. Gerdzhikova
Students' individual and collective efficacy: joining together two sets of beliefs for understanding academic achievement (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sílvia Pina Neves; Luísa Faria; Hannu Räty
Self-perceived stability and change in children's competence (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Christiane Vandenplas Holper; Isabelle Roskam; Anne Marie Fontaine
Predicting child outcomes from preschool quality in Portugal (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Isabel Abreu-Lima; Teresa Leal; Joana Cadima; Ana Madalena Gamelas
Peer attachment, coping, and self-esteem in institutionalized adolescents: the mediating role of social skills (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina Pinheiro Mota; Paula Mena Matos

Ver todas (13)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-31 às 03:50:59 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico