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Film-induced tourism: a systematic literature review

Título
Film-induced tourism: a systematic literature review
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Cardoso, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Estevao, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fernandes, C
(Autor)
Outra
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Alves, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 13
Páginas: 23-30
ISSN: 2182-8458
Outras Informações
ID Authenticus: P-012-F2Q
Abstract (EN): <jats:p>The ¿film induced tourism¿ concept serves for the study of tourism visits made to a destination or attraction resulting from its featuring in cinema films, television series or promotional videos. This phenomenon falls within the field of ¿film induced versus destination branding image¿ research, a fairly recently established field, and with this article correspondingly seeking to carry out analysis of the contents and systematisation of this area based on the contents of the Web of Science database. Thus, this article consists of the application of a systematic survey involving the summary and evaluation based upon the interpretation of the results returned. The sample contains only those articles published in English language journals and explicitly excluding conference proceedings or commentaries. We thus sought to grasp the perspectives adopted by both empirical and theoretical studies, the themes studied and the main conclusions of those studies analysed here. The results convey the diversity of both the quantitative and qualitative studies and the various future lines of research defined in accordance with the gaps detected in the results returned.</jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
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