Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Project VLAB-FIS: a novel approach to engage students on experimental work in Physics

Project VLAB-FIS: a novel approach to engage students on experimental work in Physics

Título
Project VLAB-FIS: a novel approach to engage students on experimental work in Physics
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Carvalho, PS
(Autor)
FCUP
Machado, NA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Araujo, PP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 1929
ISSN: 1742-6588
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Físicas > Física > Física aplicada > Física experimental
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-DJ4
Abstract (EN): <jats:title>Abstract</jats:title> <jats:p>Experimental work is very useful for motivating high school students towards science, leverage learning and also for developing procedural skills. Teachers usually provide their students with protocols of the experiments and expect to obtain good results from this practice, but students must be prepared before going to the lab in order to successfully accomplish the experimental work. The project VLAB-FIS is based on introductory videos that give a holistic view of the experimental works, facilitating a prior understanding of the experiments and their corresponding conceptual goals. The approach is complemented by video recordings of the experiments and computational simulations, for an inclusive participation of all students regardless of reading or physical disabilities. The project was presented to physics teachers in a workshop to better understand the feasibility of the project in Portuguese secondary schools from the teachers¿ viewpoint. Teachers¿ feedback shows that they consider the project useful as support for the preparation of laboratory classes.</jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Adapting a solar photovoltaic panel experiment for blind students (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Hahn, M; Cruz, F; Carvalho, PS; Ferreira, V; Marques, F; Macieira, C

Da mesma revista

Preface to the book of proceedings (2017)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Avellan, F; Silva, B; C. L. Moreira
The Importance of Design in the Development of a Portable and Modular IoT-Based Detection Device for Clinical Applications (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jorge Lino Alves; Daniela Seabra; Paulo Santos; Joana S. Paiva
The gravitational quantum well (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
Bertolami, O; Rosa, JG
Synoptic and mesoscale winds in the complex terrain of Perdigão (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Coimbra, IL; José Laginha Palma
Supernovae constraints on dark energy and modified gravity models (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
Bento, MC; Bertolami, O; Santos, NMC; Sen, AA

Ver todas (23)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-24 às 21:53:01 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico