Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Theories, constructs, and methodologies to study COVID-19 in the service industries

Theories, constructs, and methodologies to study COVID-19 in the service industries

Título
Theories, constructs, and methodologies to study COVID-19 in the service industries
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Cambra-Fierro, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gao, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Melero-Polo, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lia Patrício
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 42
Páginas: 551-582
ISSN: 0264-2069
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-EFJ
Abstract (EN): Despite the wide variety of literature on the impact of the COVID-19 pandemic in the service industry, there is still a lack of an integrated systematized view of these multiple impacts. This study contributes to service research by identifying a variety of academic and managerial perspectives about the influence of COVID-19. We pay attention to the service industry, but with an especial focus on the tourism and hospitality industries, which have been more severely affected. This paper presents two multi-approach studies blending a systematic literature review (SLR) and a focus group methodology. Hence, it integrates and synthesizes the main results of the two studies considered to assist researchers and practitioners. It offers a complete overview of the state of the art and identifies three key service trends that have been accelerated by COVID-19: (1) the increasingly digital and autonomous customer; (2) the growing potential of data-driven services versus privacy concerns, and (3) the evolution from firm-centric to customer-centric and networked business models. Finally, this study provides relevant theoretical implications where we suggest relevant theories, constructs, and methodologies for future research to advance the current knowledge, and useful guidelines for business managers to better understand how to respond to market changes.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 32
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The role of the alliance management capability (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gonçalves F; Goncalves, VD
Enabling factors for developing a social services network (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teresa Proença; João Proença; Carla Costa
Does innovativeness of knowledge-intensive business services differ from other industries? (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, JJM; Raposo, ML; Fernandes, CI
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-20 às 06:19:15 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico