Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Web-Based Cognitive Training: Patient Adherence and Intensity of Treatment in an Outpatient Memory Clinic

Web-Based Cognitive Training: Patient Adherence and Intensity of Treatment in an Outpatient Memory Clinic

Título
Web-Based Cognitive Training: Patient Adherence and Intensity of Treatment in an Outpatient Memory Clinic
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Cruz, VT
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pais, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Alves, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ruano, L
(Autor)
Outra
Mateus, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barreto, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Bento, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Colunas, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rocha, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Coutinho, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 16
Páginas: 130-140
ISSN: 1438-8871
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-HNS
Abstract (EN): Background: Cognitive training has been playing an increasing role in the treatment of patients with cognitive deficits. This type of intervention, namely its intensity, can be optimized by incorporating information technology-based systems. Objective: The intent of the study was to determine the treatment intensity and patient adherence to home-based cognitive training strategies (Web-based cognitive training). Methods: A cohort of 45 patients with neurologic and psychiatric diseases attending an outpatient memory clinic (average age 50.7 years, SD 17.0; average education 7.8 years, SD 4.9) was followed over 18 months. Participants were challenged to use a Web-based cognitive training system, "COGWEB", on a daily basis, and fulfilled at least four weeks of training supervised remotely. Additionally, 11 patients attended face-to-face sessions. Results: The average duration of continuous cognitive training was 18.8 weeks (SD 18.9). Each patient performed on average 363.5 minutes/week (SD 136.6). At 6-month follow-up, 82.8% complied with their treatment plan. The average proportion of complete weeks was 0.75 (SD 0.22). Patients with dementia trained more intensively (444.6 minutes/week), followed by patients with static brain lesion (414.5 minutes/week; P=.01). The group that held face-to-face sessions performed more training overall (481.4 vs 366.9 minutes/week), achieving a stronger expression and statistical significance in the last week of training (652.6 versus 354.9 minutes/week, P=.027). Conclusions: Overall, the weekly training intensity was high. Patients with dementia and static lesions performed more cognitive training. Face-to-face sessions were associated with higher intensities. The combination of classical methods with information technology systems seems to ensure greater training intensity.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Implementation and Outcomes of a Collaborative Multi-Center Network Aimed at Web-Based Cognitive Training - COGWEB Network (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cruz, VT; Pais, J; Ruano, L; Mateus, C; Colunas, M; Alves, I; Barreto, R; Conde, E; Sousa, A; Araujo, I; Bento, V; Coutinho, P; Rocha, N

Da mesma revista

What Are We Looking for in Computer-Based Learning Interventions in Medical Education? A Systematic Review (2016)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Taveira Gomes, T; Ferreira, P; Taveira Gomes, I; Severo M; Ferreira, MA
Web-Based Versus Usual Care and Other Formats of Decision Aids to Support Prostate Cancer Screening Decisions: Systematic Review and Meta-Analysis (2018)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Baptista, S; Sampaio, ET; Heleno, B; Azevedo L; Carlos Martins
Use of Extrinsic Motivators to Improve the BMI of Obese or Overweight Adolescents: Systematic Review (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Goncalves, A; Simoes, PA; Sousa-Pinto, B; Taveira-Gomes, T
The Association Between Comorbidities and Prescribed Drugs in Patients With Suspected Obstructive Sleep Apnea: Inductive Rule Learning Approach (2023)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ferreira-Santos, D; Pedro Pereira Rodrigues
Reducing Potentially Inappropriate Prescriptions for Older Patients Using Computerized Decision Support Tools: Systematic Review (2019)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Monteiro, L; Maricoto, T; Solha, I; Ribeiro Vaz, I; Carlos Martins; Matilde Soares

Ver todas (25)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-01 às 02:37:57 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico