Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Formative Assessment and Digital Tools in a School Context

Formative Assessment and Digital Tools in a School Context

Título
Formative Assessment and Digital Tools in a School Context
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020
Autores
Sandra Paiva
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lia Raquel
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 271-283
8th World Conference on Information Systems and Technologies, WorldCIST 2020
7 April 2020 through 10 April 2020
Indexação
INSPEC
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-8NP
Resumo (PT):
Abstract (EN): Digital tools with an emphasis on the so-called apps are a current topic whose potential, in school context, is still little explored. On the other hand, the formative evaluation is also very little explored and is of particular importance in the context of inclusive education, as an extended vision, in which all students have specificities. The review of the literature in the context of the cross-referencing of the two topics - formative evaluation and the use of apps - presents good indicators of how technology can complement the formative evaluation, guarantee a greater rooting of the same and guarantee performance more aligned with education inclusive, taking into account the profile of the student after leaving compulsory schooling. In this context, a descriptive and analytical study was carried out, using a survey on the use of digital tools and formative evaluation. The results obtained allowed us to conclude that the school environment will have to evolve, above all, to the level of material resources. This evolution is less pressing at the level of human resources and attitudes that promote the use of formative assessment techniques (FATs) and apps. Thus, there is an opportunity to improve existing applications in order to allow greater aid of formative evaluation, by attenuating its greater limitations. Due to the evolution of the applications, the prospects of gaining more use of the apps and FATs are widened. © 2020, The Editor(s) (if applicable) and The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-12-08 às 16:41:04 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico