Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Attention, inhibitory control and early mathematical skills in preschool students

Attention, inhibitory control and early mathematical skills in preschool students

Título
Attention, inhibitory control and early mathematical skills in preschool students
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Marisol Cueli
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Débora Areces
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Trinidad García
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Paloma González-Castro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: PsicothemaImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 32 2
Páginas: 237-244
ISSN: 0214-9915
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-Z2M
Abstract (EN): Background: Early mathematical skills may be important indicators of school success. Executive Functions (EFs) such as attention and inhibitory control may be related to the development of early mathematical skills. Method: This study is aimed at understanding the relationship between two EFs (attention and inhibitory control) and low and high relational and numerical mathematical skills in preschool students (143 children between 4 and 6 years old). Participants completed the Early Numeracy Test Revised and a continuous performance test which assessed attention (omissions and response time [RT]) and inhibitory control (commissions and variability). Results: Logistic Binomial Regression Analysis was carried out showing that in 4 to 6-year olds there are differences in omissions, RT and variability between the groups (low and high relational and numerical mathematical skills). However, once the effect of the age was controlled for, only RT predicted numerical mathematical skills. Conclusions: The results highlight the importance of attention in the numerical skills of preschool students, with a greater weight of response time which is better in students with higher numerical mathematics skills.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
237-244 290.45 KB
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Self-injurious behavior in Portuguese adolescents (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Goncalves, SF; Martins, C; Rosendo, AP; Machado, BC; Silva, E
Predictors of burnout among nurses: an interactionist approach (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cristina Queirós; Mary Sandra Carlotto; Mariana Kaiseler; Sofia Dias; Ana Mónica Pereira
Evaluación de la equivalencia factorial y métrica de la Sexual Assertiveness Scale (SAS) por sexo (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Juan Carlos Sierra; Pablo Santos-Iglesias; Pablo Vallejo-Medina
Diferencias por sexo en los criterios y estándares de productividad científica y docente en profesores funcionarios en España (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Juan Carlos Sierra; Gualberto Buela-Casal; María Paz Bermúdez; Pablo Santos-Iglesias
Adopted children's emotion regulation: the role of parental attitudes and communication about adoption (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Soares; Maria Barbosa-Ducharne; Jesús Palacios; Ana Pacheco
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-24 às 17:17:01 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico