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The transition from products to solutions: External business model fit and dynamics

Título
The transition from products to solutions: External business model fit and dynamics
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Holanda Ferreira, FNH
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Proença
(Autor)
FEP
Spencer, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cova, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 42 7
Páginas: 1093-1101
ISSN: 0019-8501
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-FVE
Abstract (EN): This article provides empirical evidence and contributes to theory building concerning business model fit and dynamics in the area of solutions business. Business models are seen in this context as going beyond considerations such as offerings and internal processes or even relationships, and as including network and market considerations. Indeed the paper highlights the fact that a business model is not firm-focused, nor dyad-focused, but rather network-, and even market-focused, demonstrating that a business model is not static, but dynamic. Manufacturer and customer continuously shift form and content of their respective business models to adapt both to the needs of the counterpart and to market context. A qualitative case study approach is adopted, with subsequent content analysis. The case study relates to the aerospace industry with focus on a complex engineering firm, one of the largest aircraft manufacturers in the world, its customer a national airline and their network partners of various kinds. The data were collected through multiple face-to-face interviews with managers in both companies, as a part and parcel of a network of actors that influences and is influenced by the supplier-buyer relationship. Relationships over time between these firms and network partners are described, highlighting the interplay of products and services related to the provision of solutions. Findings highlight the dynamic nature of business models over the relationship lifecycle between supplier and customer in a complex engineering environment, and the need for reciprocal adjustment of models.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
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