Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teaching physics with angry birds: Exploring the kinematics and dynamics of the game

Teaching physics with angry birds: Exploring the kinematics and dynamics of the game

Título
Teaching physics with angry birds: Exploring the kinematics and dynamics of the game
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Rodrigues, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Simeao Carvalho, P
(Autor)
FCUP
Revista
Título: Physics EducationImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 48
Páginas: 431-437
ISSN: 0031-9120
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-BNW
Abstract (EN): In this paper, we present classroom strategies for teaching kinematics at middle and high school levels, using Rovio's famous game Angry Birds and the video analyser software Tracker. We show how to take advantage of this entertaining video game, by recording appropriate motions of birds that students can explore by manipulating data, characterizing the red bird's motion and fitting results to physical models. A dynamic approach is also addressed to link gravitational force to projectile trajectories. © 2013 IOP Publishing Ltd.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Teaching Astronomy With Simulations: The Synodic Period of the Moon (2019)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Carvalho, PS; Rodrigues, M
Virtual experimental activities: a new approach (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, M; Carvalho, PS
Teaching optical phenomena with Tracker (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, M; Simeao Carvalho, P
Safety and Outcome of Revascularization Treatment in Patients With Acute Ischemic Stroke and COVID-19: The Global COVID-19 Stroke Registry (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Marto, JP; Strambo, D; Ntaios, G; Nguyen, TN; Herzig, R; Czlonkowska, A; Demeestere, J; Mansour, OY; Salerno, A; Wegener, S; Baumgartner, P; Cereda, CW; Bianco, G; Beyeler, M; Arnold, M; Carrera, E; Machi, P; Altersberger, V; Bonati, L; Gensicke, H...(mais 245 autores)
How to determine the centre of mass of bodies from image modelling (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, MA; Carvalho, PS; Rodrigues, M

Ver todas (10)

Da mesma revista

Virtual experimental activities: a new approach (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, M; Carvalho, PS
Using scratch programming to control photogates in educational physics experiments (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Da Silva, LF; Carvalho, PS
Using image modelling to teach Newton's Laws with the Ollie trick (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, MA; Carvalho, PS; Vianna, DM
Using computational simulations to confront students' mental models (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, R; Simeao Carvalho, P
The bottle flip challenge demystified: Where is the centre of mass? (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Rodrigues, MJ

Ver todas (30)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-01 às 02:36:33 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico