Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Public and Private School Grade Inflations Patterns in Secondary Education

Public and Private School Grade Inflations Patterns in Secondary Education

Título
Public and Private School Grade Inflations Patterns in Secondary Education
Tipo
Trabalho Académico
Ano
2023
Autores
Pedro Luís Silva
(Autor)
FEP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Ricardo Biscaia
(Autor)
FEP
Pedro Nuno Teixeira
(Autor)
FEP
Carla Sá
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Steve Desjardins
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Instituições Associadas
Escola de Economia e Gestão da Universidade do Minho
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): Grade inflation in high schools is potentially problematic for students, education institutions, and society. We examine the extent of potential grading inflation in courses taken during high school and how such differences vary across student and school characteristics. Utilizing longitudinal, administrative data for the population of high school students in an entire country (Portugal) over ten years, we develop a measure of grade inflation using the position of the student's high school grade relative to their score on the national standardized admission exam. We analyze differences in this measure across four types of high schools: TEIP schools (public schools located in disadvantaged areas that include children at-risk of social exclusion), public schools (state-funded schools), private schools, and private association schools (owned by private entities but publicly funded). We find that private association schools exhibit a lower probability of grade inflation when compared to public schools. Additionally, TEIP schools tend to have a higher probability of inflation for students with high grades. Implications for policy and practice are discussed.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: pedro.luis.silva@cipes.up.pt
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo