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Using Spectroscopy and Support Vector Regression to Predict Gasoline Characteristics: A Comparison of H-1 NMR and NIR

Título
Using Spectroscopy and Support Vector Regression to Predict Gasoline Characteristics: A Comparison of H-1 NMR and NIR
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Leal, AL
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Silva, AMS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ribeiro, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Martins, FG
(Autor)
FEUP
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Revista
Título: Energy & FuelsImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 34
ISSN: 0887-0624
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-ZPE
Abstract (EN): The applicability of two alternative spectroscopic techniques (i.e., H-1 NMR and NIR) for the quantitative characterization of gasoline was compared in this work. The chemometric approach followed to build the regression models was support vector regression, and two distinct kernel functions were tested: Gaussian and linear. Additionally, a significance test was performed on test set predictions to determine if the difference between the estimations of H-1 NMR and NIR-based models is statistically significant. According to the performance indexes of the developed models, NIR spectroscopy is preferable over H-1 NMR for the prediction of most gasoline physical-chemical properties. Still, for most of the cases, it was also demonstrated that the estimations resulting from both spectroscopic techniques are not significantly different from each other. The accuracy level attained with the support vector regression models is adequate and enables the replacement of the standard methods of analysis for at least 10 different gasoline quality parameters.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
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