Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The role of neuroscience in information and knowledge appropriation

The role of neuroscience in information and knowledge appropriation

Título
The role of neuroscience in information and knowledge appropriation
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Leite, António Bastos
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Paletta, Francisco Carlos
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Martins, Fernanda
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Silveira, Teresa
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Classificação Científica
CORDIS: Humanidades > Ciência da Informação
Outras Informações
Abstract (EN): Understanding how should be organized knowledge requires from information & library science embracing Brain Sciences as a full partner. That brings a new perspective from information behavior; on the basis of that behavior should be reading skills, memory, and thinking. This is not a replacement in the previous focus ¿ the whole process that beforehand leads to the information action ¿ is an adding, a contribution that will help information professionals to be more effective in the development products, services, and systems of knowledge. Currently, the reading behavior of ¿Digital Natives¿ versus ¿Digital Immigrants¿ have been objected of attention of several areas of knowledge, such as Sociology, Psycho sociology, and Information Science. Brain Sciences, together with Imaging, have also approached the problem of reading, connecting it with memory and thinking. Reading is the basis to understand information behavior and all need to be understood as the basis of the future strategies to develop products, services, and system of knowledge. This research deals both with Reading and Information Science, as well as with Neuroscience, with Neuroimaging and Cognitive Psychology.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo