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The implementation of digital technologies for operations management: a case study for manufacturing apps

Título
The implementation of digital technologies for operations management: a case study for manufacturing apps
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Zangiacomi, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Oesterle, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fornasiero, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sacco, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Américo Azevedo
(Autor)
FEUP
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Revista
Vol. 28
Páginas: 1318-1331
ISSN: 0953-7287
Editora: Taylor & Francis
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-2PK
Abstract (EN): Manufacturing applications address business to business (B2B) with highly customised applications developed for specific requirements, offering highly specialised solution-oriented and service-based software components, systems, and digital tools that aim at a fast and accurate decision-making support system. The purpose of this paper is to describe the implementation of digital technologies for operations management using manufacturing or engineering apps (eApps), for product design and manufacturing processes. In particular, starting from the specific needs of two companies from mature European industries as automotive and food, this work depicts how this kind of solutions can support companies and improve their operations. In particular, related benefits and challenges faced for the full implementation of the developed tools are highlighted. Moreover a business model to exploit the manufacturing apps is also proposed. The business model proposed for the exploitation of the eApps supports the commercialisation of all the revenue streams offered by this rapidly growing sector taking into account the specific needs of the concerned stakeholders through a diversified value proposition.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
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