Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Ear differences in illiterates

Publicações

Ear differences in illiterates

Título
Ear differences in illiterates
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
1987
Autores
J. Morais
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: NeuropsychologiaImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 25 2
Páginas: 409-417
ISSN: 0028-3932
Editora: Elsevier
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Sociologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-001-VFD
Abstract (EN): The influence of literacy on direction and magnitude of ear asymmetry was assessed using the dichotic technique with three groups of adult females: illiterates, semiliterates and literates. Subjects were presented pairs of CVCV words which differed either in the initial consonant only, or in at least the first three phones. Their task was to report the word heard at the attended ear. A right ear advantage was observed in all groups; it was of roughly the same magnitude for the dissimilar pairs; for the similar ones, the laterality index was greater in the literates. However, an analysis of individual data showed that this difference was related to differences in performance level. When subgroups of similar performance level were compared, no differences in right ear advantage were found as a function of literacy. © 1987.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=A1987H583700008">Acesso à Web of Science</a>
Nº de páginas: 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Developmental aspects in the perception of spoken words: an analysis of errors from a dichotic listening task (1991)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
São Luís Castro ; Selene Vicente; J. Morais
La reconnaissance de mots chez les illettrés = Word recognition in illiterates (1991)
Capítulo ou Parte de Livro
J. Morais; São Luís Castro; R. Kolinsky
Dificuldades de aprendizagem da leitura e da escrita (2006)
Capítulo ou Parte de Livro
I. Leite; Tânia Fernandes; L. Araújo; L. Querido; São Luís Castro; P. Ventura; J. Morais
The effects of literacy on the recognition of dichotic words (1987)
Artigo em Revista Científica Internacional
J. Morais; São Luís Castro; L. Scliarcabral; R. Kolinsky; A. Content
Introduction (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
J. Morais; São Luís Castro

Ver todas (8)

Da mesma revista

The impact of fear and psychopathological symptoms on neural responses to naturalistic stimuli in adolescents (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
M. Oliveira; Carina Fernandes; Fernando Barbosa; Fernando Ferreira-Santos
Structural meter perception is pre-attentive (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana Silva; São Luís Castro
Motion integration deficits are independent of magnocellular impairment in Parkinson's disease (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Miguel Castelo-Branco; Mafalda Mendes; Fátima Silva; João Massano; Gustavo Januário; Cristina Januário; António Freire
Increased N250 elicited by facial familiarity: an ERP study including the face inversion effect and facial emotion processing (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
A. L. Abreu; L. Fernández-Aguilar; Fernando Ferreira-Santos; C. Fernandes
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2025-06-29 às 08:35:10 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias