Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Data Sets: Examples and Access for Civic Statistics

Publicações

Data Sets: Examples and Access for Civic Statistics

Título
Data Sets: Examples and Access for Civic Statistics
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2023
Autores
Campos, Pedro
(Autor)
FEP
Trostianitser, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Livro
Páginas: 127-151
ISBN: 978-303120748-8; 978-303120747-1
ISBN Eletrónico: 9783031207488
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-ZTB
Abstract (EN): Citizens are more and more encouraged to participate in public policy decision processes and, therefore, critical questions regarding our lives are asked every day. Informed citizens need access to data, and knowledge in order to explore, understand, and reason about information of a multivariate nature; it is not obvious how to access such data, or how to work with them. Educators face the challenge of adopting new approaches, and grasping new opportunities in order to support the development of students into informed citizens as adults. Educators often do not have time to locate information sources; moreover, it is a challenge to exploit the possibilities of open data wisely. This chapter points to data sets we have found valuable in teaching Civic Statistics; data must be authentic, and reflect the complexities of data used to inform decision making about social issues (whose features are explained in Chap. 2). Topics include refugees, malnutrition, and climate change. We provide enough details so teachers can locate and employ these data sets, or similar ones, as part of regular instruction. Information is made accessible using the innovative tool CivicStatMap, developed to provide access to teaching materials, along with data and analysis tools, including tools to support data visualisation. © Springer Nature Switzerl and AG 2022.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 24
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Lesson Plan Approaches: Tasks That Motivate Students to Think (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Trostianitser, A; Teixeira, Sónia; Pedro Campos

Do mesmo livro

Lesson Plan Approaches: Tasks That Motivate Students to Think (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Trostianitser, A; Teixeira, Sónia; Pedro Campos
Interactive Data Visualizations for Teaching Civic Statistics (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Ridgway, J; Pedro Campos; Nicholson, J; Teixeira, Sónia
Exploring Climate Change Data with R (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Guimarães, N; Vehkalahti, K; Pedro Campos; Engel, J
Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Ridgway, J; Pedro Campos; Biehler, R
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-02 às 18:04:19 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias