Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Project-Based Learning with a Social Impact: Connecting Data Science Movements, Civic Statistics, and Service-Learning

Publicações

Project-Based Learning with a Social Impact: Connecting Data Science Movements, Civic Statistics, and Service-Learning

Título
Project-Based Learning with a Social Impact: Connecting Data Science Movements, Civic Statistics, and Service-Learning
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2023
Autores
Zejnilovi¿, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pedro Campos
(Autor)
FEP
Livro
Páginas: 537-562
ISBN: 978-303120748-8; 978-303120747-1
ISBN Eletrónico: 9783031207488
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-ZT1
Abstract (EN): Ever since there has been an organized collection and use of data for informing decision making, there has been a debate about the extent to which these data have been put to the best use for improving social welfare in terms of general well-being of a community or an entire society. This chapter offers a contribution to that debate, showing how different facets of civic statistics can be translated into action that delivers social impact. We first introduce data movements and how they emerged as a response to the unmet need for data science services to scale social impact of nonprofit and governmental organizations. These movements focused on feasible hands-on projects which are simultaneously educational, impactful, and scalable. Their success is notable, and their operational model applicable in the context of formal educational organizations, as we show using two exemplary cases. The cases offer insights about how organizations can engage with society through civic action and applied data science to create new academic and training programs. Our intention is to share the lessons learned from the data movements and their interactions with educational institutions, also in the context of service-learning, to inspire others to create exciting, engaging educational programs with lasting social impact. © Springer Nature Switzerl and AG 2022.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 25
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Do mesmo livro

Lesson Plan Approaches: Tasks That Motivate Students to Think (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Trostianitser, A; Teixeira, Sónia; Pedro Campos
Interactive Data Visualizations for Teaching Civic Statistics (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Ridgway, J; Pedro Campos; Nicholson, J; Teixeira, Sónia
Exploring Climate Change Data with R (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Guimarães, N; Vehkalahti, K; Pedro Campos; Engel, J
Data Sets: Examples and Access for Civic Statistics (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Teixeira, Sónia; Campos, Pedro ; Trostianitser, A
Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Ridgway, J; Pedro Campos; Biehler, R
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-23 às 23:00:17 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias