Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Drugs, Achievements and Educational Systems: Predictive Models for Society and Education through Speculative Data

Publicações

Drugs, Achievements and Educational Systems: Predictive Models for Society and Education through Speculative Data

Título
Drugs, Achievements and Educational Systems: Predictive Models for Society and Education through Speculative Data
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020
Autores
Moura, AS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barreiros, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Natalia N D S Cordeiro
(Autor)
FCUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 839-846
6th International Conference on Higher Education Advances, HEAd 2020
2 June 2020 through 5 June 2020
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-H6G
Abstract (EN): Higher Education Student burnout is an increasingly educational and social concern. The problem is complex and multilayered, demanding new approaches in predicting hazardous situations that can lead to the demise of the mental and physical well-being of the students. This work proposes a new model that can be used to predict and prevent such educational and/or social scenarios, resourcing to new tools, as the Reductio ad dystopia and speculative data. It departs from recent social quantum-based models and selected speculative literature works while introducing the use of social network theory to add the time variable to the model. The results clearly indicate that speculative and real scenarios can be juxtaposed in such a model, and concludes that a time interval for predicting the occurrence of the problem can be one of its advantages. © This work is licensed under a Creative Commons License CC BY-NC-ND 4.0
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-12-23 às 14:41:34 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico