Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Implementing CLIL in schools: the case of the GoCLIL Project in Portugal

Publicações

Implementing CLIL in schools: the case of the GoCLIL Project in Portugal

Título
Implementing CLIL in schools: the case of the GoCLIL Project in Portugal
Tipo
Artigo em Revista Científica Nacional
Ano
2017
Autores
Ellison, Maria
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Santos, Álvaro Almeida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
RCAAP
Classificação Científica
CORDIS: Humanidades > Ciências da linguagem > Línguas
Outras Informações
Abstract (EN): Content and Language Integrated Learning (CLIL), an educational approach in which an additional language is used to teach school subjects, has become increasingly widespread within state schools across Europe since the acronym was coined in the mid-nineties. This now includes Portugal where CLIL activity across educational levels has been growing in recent years. Like other national contexts in Europe, this has also been through the grassroots initiatives of individual schools keen to influence positive change in educational practices and reap the benefits which CLIL is purported to bring about. One such case is the GoCLIL project at Escola Secundária Dr. Joaquim Gomes Ferreira Alves in Valadares, Vila Nova de Gaia, which has been operating a CLIL programme through English since the academic year 2013-2014. This article outlines fundamentals of implementing CLIL in schools and provides an overview of the strengths, weaknesses, opportunities and threats (SWOT) of the case. It uses data collected from questionnaires administered to teachers, pupils and parents, lesson observations, pupil focus groups, and teacher reflections obtained during the ongoing monitoring process led by the Faculty of Arts and Humanities of the University of Porto. The data contribute to the rich description of the project from which it has been possible to identify and compare findings across years, as well as factors which have contributed to its sustainability. Insights gained from this case study will be interesting and potentially useful for schools which are considering setting up a project of this kind.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
MEllison5084-16005-1-PB 494.80 KB
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Feliz Dia Mundial da Língua Portuguesa de 2020! (2020)
Outras Publicações
Veloso, João
Timão de Atenas (2016)
Livro
Shakespeare, William ; Ribeiro, Nuno Pinto
Sister, can you hear the deep blue of the sea? (2018)
Livro
Barata, Gilda Nunes ; Vasconcelos, Filomena
Para lá da tarefa: implicar os estudantes na aprendizagem de línguas estrangeiras no ensino superior (2019)
Livro
Almeida, José Domingues de ; Auf der Maur Tomé, Simone ; Bacquelaine, Françoise ; Lorenzo, Mónica; Duarte, Isabel Margarida ; Hurst, Nicolas ; Kind, Anette ; Nicolás Martínez, Pilar; Rodrigues, Sónia Valente

Ver todas (87)

Da mesma revista

e-TEALS no.16, 2024 (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Nacional
Ellison, Maria
(Net)Working CLIL in Portugal (2018)
Artigo em Revista Científica Nacional
Ellison, Maria
Introduction [e-TEALS no.16, 2024] (2024)
Artigo em Revista Científica Nacional
Coelho, Margarida; Morgado, Margarida; Ellison, Maria

Ver todas (9)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2025-06-22 às 22:40:58 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias