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Study on the combined influence of battery models and sizing strategy for hybrid and battery-based electric vehicles

Título
Study on the combined influence of battery models and sizing strategy for hybrid and battery-based electric vehicles
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Pinto, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barreras, JV
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
de Castro, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rui Esteves Araújo
(Autor)
FEUP
Schaltz, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: EnergyImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 137
Páginas: 272-284
ISSN: 0360-5442
Editora: Elsevier
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-7ZZ
Abstract (EN): This paper presents a study of the combined influence of battery models and sizing strategy for hybrid and battery-based electric vehicles. In particular, the aim is to find the number of battery (and super capacitor) cells to propel a light vehicle to run two different standard driving cycles. Three equivalent circuit models are considered to simulate the battery electrical performance: linear static, non-linear static and non-linear with first-order dynamics. When dimensioning a battery-based vehicle, less complex models may lead to a solution with more battery cells and higher costs. Despite the same tendency, when a hybrid vehicle is taken into account, the influence of the battery models is dependent on the sizing strategy. In this work, two sizing strategies are evaluated: dynamic programming and filter based. For the latter, the complexity of the battery model has a clear influence on the result of the sizing problem. On the other hand, a modest influence is observed when a dynamic programming strategy is followed.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
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