Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Geoscience modelling in opens days to schools [Modelação em geociências nos dias abertos às escolas]

Publicações

Geoscience modelling in opens days to schools [Modelação em geociências nos dias abertos às escolas]

Título
Geoscience modelling in opens days to schools [Modelação em geociências nos dias abertos às escolas]
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Moutinho, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 101
Páginas: 1325-1328
ISSN: 0873-948X
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-4ED
Abstract (EN): Faculty of Sciences of University of Porto annually organizes the Open Days to Schools, which allow the contact of high school students with researchers from different scientific areas. By recognizing a high potential to modelling, which promotes the construction of students¿ knowledge through models that recreate geological phenomena, participants contacted with some models that simulated the effect of earthquakes on soils and buildings. We tried to understand if the use of models in the dissemination of Geology helps students to build their scientific knowledge, concerning seismology contents. A seismology model evaluation scale was applied to 126 high school students from schools of northern Portugal, which participated in the activities at Open Days to Schools. The results shown that students consider that models help to clarify and to restructure their knowledge about geological phenomena, highlighting the importance of modeling in the promotion of a meaningful learning. © 2014 LNEG - Laboratório Nacional de Geologia e Energia IP.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

MENTAL MODELS ABOUT SEISMIC EFFECTS: STUDENTS' PROFILE BASED COMPARATIVE ANALYSIS (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Moutinho, S; Moura, R; Clara Vasconcelos
MENTAL MODELS ABOUT SEISMIC EFFECTS: STUDENTS' PROFILE BASED COMPARATIVE ANALYSIS (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Moutinho, S; Moura, R; Clara Vasconcelos
Contributions of Model-Based Learning to the Restructuring of Graduation Students' Mental Models on Natural Hazards (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Moutinho, S; Moura, R; Clara Vasconcelos
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2025-06-19 às 17:05:09 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias