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Numerical simulations to improve the use of under sleeper pads at transition zones to railway bridges

Título
Numerical simulations to improve the use of under sleeper pads at transition zones to railway bridges
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2018
Autores
André Paixão
(Autor)
FEUP
José Nuno Varandas
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Eduardo Fortunato
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 164
Páginas: 169-182
ISSN: 0141-0296
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-Q9E
Abstract (EN): Transition zones to bridges and other structures are critical locations in railway tracks that frequently evidence poor long-term performance. Under sleeper pads (USPs) are reported to reduce ballast degradation and control the vertical stiffness of the track, which suggests that USPs can contribute to mitigating the frequent negative effects associated with transitions zones. Aiming at understanding in greater depth the influence of USPs on the dynamic behaviour of transition zones and at improving the design of such railway structures, the authors have developed an extensive experimental and numerical study. 3-D FEM models using state-of-the-art numerical approaches were successfully calibrated and validated using experimental measurements. Simulations supported previous findings, highlighting the potential benefit of USPs and pointing to the need to careful designing of the resilient properties of USPs and their arrangement along transition zones, so as to avoid introducing abrupt variations in track vertical stiffness.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
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