Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Wheel slip control of EVs based on sliding mode technique with conditional integrators
Mapa das Instalações
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática

Wheel slip control of EVs based on sliding mode technique with conditional integrators

Título
Wheel slip control of EVs based on sliding mode technique with conditional integrators
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Ricardo de Castro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rui Esteves Araújo
(Autor)
FEUP
Diamantino Freitas
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 60 8
Páginas: 3256-3271
ISSN: 0278-0046
Editora: IEEE
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Tecnologia > Tecnologia energética > Veículos eléctricos ; Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia de controlo > Automação ; Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia electrotécnica
Outras Informações
ID Authenticus: P-004-ZRF
Abstract (EN): This paper presents a new control system, based on field programmable gate array technology, targeting the power-train control of multi-motor electric vehicles (EVs). The control chip builds around a reusable intellectual property core named propulsion control unit, which features motor control functions with field-orientation methods, and energy loss minimization of induction motors. In order to improve the EV safety, the control system was extended with a wheel slip controller based on the sliding mode framework. The robustness to parametric and modeling uncertainties is the main attraction in this design, thanks to a simple connection that was found between the driving torque request and the model uncertainty. To overcome the chattering issue, which arrives from the discontinuous nature of the sliding control, the conditional integrator approach was employed, enabling a smooth transition to a Proportional+Integral control law, with anti-windup, when the tire slip is close to the setpoint. The controller asymptotic stability and robustness was analytically investigated through the Lyapunov method. Experimental results, obtained with a multi-motor EV prototype under low grip conditions, demonstrate a good slip regulation and robustness to disturbances.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: de.castro@fe.up.pt; raraujo@fe.up.pt; dfreitas@fe.up.pt
Nº de páginas: 16
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Torque blending and wheel slip control in EVs with in-wheel motors (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ricardo de Castro; Rui E. Araújo; Mara Tanelli; Sergio M. Savaresi; Diamantino Freitas
Robust DC-Link Control in EVs With Multiple Energy Storage Systems (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ricardo de Castro; Rui Esteves Araújo; João Pedro F. Trovão; Paulo G. Pereirinha; Pedro Melo; Diamantino Freitas

Das mesmas áreas científicas

Real-time estimation of tyre-road friction peak with optimal linear parameterisation (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
R. de Castro; Rui E. Araújo; Diamantino Freitas

Da mesma revista

Three-Level Hybrid Energy Storage Planning Under Uncertainty (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Reza Hemmati ; Miadreza Shafie-Khah; João P. S. Catalão
The FTT-CAN protocol: Why and how (2002)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luis Almeida; Paulo Pedreiras; José Alberto Fonseca
The ARPA-MT Embedded SMT Processor and Its RTOS Hardware Accelerator (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Arnaldo Oliveira; Luis Almeida; António Ferrari
Schedulability analysis of real-time traffic in WorldFIP networks: An integrated approach (2002)
Artigo em Revista Científica Internacional
almeida, l; tovar, e; fonseca, jag; vasques, f
Real-time fieldbus communications using Profibus networks (1999)
Artigo em Revista Científica Internacional
tovar, e; vasques, f

Ver todas (17)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Última actualização: 2016-03-23 I  Página gerada em: 2024-07-17 às 18:43:08 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias