Go to:
Logótipo
You are in:: Start > Publications > View > O Currículo Nacional do Ensino Básico e as Orientações Curriculares de Geografia: representações dos autores e (re)interpretações dos professores
Map of Premises
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática
Publication

O Currículo Nacional do Ensino Básico e as Orientações Curriculares de Geografia: representações dos autores e (re)interpretações dos professores

Title
O Currículo Nacional do Ensino Básico e as Orientações Curriculares de Geografia: representações dos autores e (re)interpretações dos professores
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2011
Authors
Maria Felisbela Martins
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Scientific classification
FOS: Social sciences > Educational sciences
CORDIS: Social sciences > Educational sciences
Other information
Resumo (PT): Resumo: Centrado na Problemática do Currículo Nacional do Ensino Básico e das Orientações Curriculares de Geografia, este texto dá a conhecer quer as razões que presidiram às opções feitas pelas autoras do currículo de Geografia, quer as (re)interpretações feitas por professores de Geografia formados na Faculdade de Letras da Universidade do Porto na concretização do currículo prescrito a nível nacional, isto é, nas suas práticas profissionais docentes. Palavras-chave: Currículo; Ensino da geografia; Interpretação curricular.
Abstract (EN): Abstract: Centred on issues related to the National Curriculum for Primary Education and the Geography Curriculum Guidelines, this paper explores the reasons underlying the options made by the authors of the Geography curriculum, as well as (re)interpretations by Geography teachers trained at the Faculty of Arts of the University of Porto in implementing the curriculum applied at national level, that is, in their teaching practices. Keywords: Curriculum; Teaching of Geography; Curricular interpretation
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication.
Related Publications

Of the same journal

Literacia científica no tema da vacinação contra a COVID-19: entre o comunicar e o ensinar. (2022)
Article in National Scientific Journal
Clara Vasconcelos; Marta Paz
ESCRIVARTE - Da pintura à escrita: caminhos cruzados entre artes. Uma experiência de escrita criativa em Português Língua Estrangeira (2020)
Article in National Scientific Journal
Isidoro, Paula Cristina Pessanha; Matos, Ana Catarina Coimbra de; Carvalho, Ângela
Escritas de vida: uma experiência de criação autobiográfica na infância (2020)
Article in National Scientific Journal
Carolina Malta Cardozo Pezzoni; Margarida Henriques
Desafios à gestão de um currículo socialmente comprometido (2011)
Article in National Scientific Journal
Margarida Barroso; Carlinda Leite

See all (9)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-07-20 at 17:25:17 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal