Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Probabilistic planning of electric vehicles charging stations in an integrated electricity-transport system

Probabilistic planning of electric vehicles charging stations in an integrated electricity-transport system

Título
Probabilistic planning of electric vehicles charging stations in an integrated electricity-transport system
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Aghapour, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sepasian, MS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Arasteh, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vahidinasab, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 189
ISSN: 0378-7796
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-JYS
Abstract (EN): One of the most important aspects of the development of Electric Vehicles (EVs) is the optimal sizing and allocation of charging stations. Due to the interactions between the electricity and transportation systems, the key features of these systems (such as traffic network characteristics, charging demands and power system constraints) should be taken into account for the optimal planning. This paper addressed the optimal sizing and allocation of the fast-charging stations in a distribution network. The traffic flow of EVs is modeled using the User Equilibrium-based Traffic Assignment Model (UETAM). Moreover, a stochastic framework is developed based on the Queuing Theory (QT) to model the load levels (EVs' charging demand). The objective function of the problem is to minimize the annual investment cost, as well as the energy losses that are optimized through chance-constrained programming. The probabilistic aspects of the proposed problem are modeled by using the point estimation method and Gram-Charlier expansion. Furthermore, the probabilistic dominance criteria are employed in order to compare the uncertain alternatives. Finally, the simulation results are provided for both the distribution and traffic systems to illustrate the performance of the proposed problem.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Integrating distributed generation into electric power systems: A review of drivers, challenges and opportunities (2007)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
João Peças Lopes; Hatziargyriou, N; Mutale, J; Djapic, P; Jenkins, N
Flexibility products and markets: Literature review (2018)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Villar, J; Bessa, R; Manuel Matos
Consumer-centric electricity markets: A comprehensive review on user preferences and key performance indicators (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Oliveira, C; Botelho, DF; Soares, T; Faria, AS; Dias, BH; Manuel Matos; De Oliveira, LW
A survey of industrial applications of Demand Response (2016)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Shoreh, MH; Siano, P; Shafie khah, M; Loia, V; Catalao, JPS
Voltage control of critical and non-critical loads in distribution networks with electric spring (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mohammad Askarpour; Jamshid Aghaei; Mohammad Hassan Khooban; Miadreza Shafie-khah; João P. S. Catalão

Ver todas (108)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-24 às 13:17:12 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico