Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Re-imagining the teaching of european history: promoting civic education and historical consciousness

Re-imagining the teaching of european history: promoting civic education and historical consciousness

Título
Re-imagining the teaching of european history: promoting civic education and historical consciousness
Tipo
Livro
Ano
2022
Autores
Gómez Carrasco, Cosme Jesús
(Editor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): This book explores the challenges of teaching European history in the 21st century and provides research-informed approaches to history teaching that combine civic education, historical consciousness, and the teaching of controversial social issues. With contributions from researchers across Europe, the book includes both theoretical and case study chapters. The first part of the book addresses issues such as globalization and teaching in an interconnected world, using multicultural and critical approaches, decolonizing education, and teaching uncomfortable narratives of the past. The second part of the book showcases thematic chapters dedicated to teaching intersecting topics in the European curriculum such as violence and armed conflict, social inequality, gender equality, the technological revolution, and religion. Ultimately, this volume promotes criticality, civic engagement, and reflection on social issues, thereby prompting methodological change in the teaching of history as we know it. It will appeal to researchers and students of history education, democratic education, and citizenship education, as well as teacher educators and trainee teachers in history.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: eBook Published 20 December 2022. Copyright Year 2023
Nº de páginas: 246
ISBN: 978-1-032-29426-1 (hbk); 978-1-032-29427-8 (pbk)
ISBN Eletrónico: 978-1-003-28947-0
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Contidas
Capítulo ou Parte de Livro
Ribeiro, Cláudia Pinto (Autor) (FLUP); Alves, Luís Alberto Marques (Autor) (FLUP); Vieira, Helena (Autor) (FLUP); Moreira, Ana Isabel (Autor) (Outra); Martins, Diana (Autor) (Outra); Magalhães, Daniela (Autor) (Outra); Lopes, Lara (Autor) (Outra)
Publicações Relacionadas

Da mesma editora

The Routledge handbook of urban design research methods (2023)
Livro
Kamalipour, Hesam ; Aelbrecht, Patricia; Peimani, Nastaran
The Routledge handbook of sociolinguistics around the world (2023)
Livro
Ball, Martin John; Mesthrie, Rajend; Meluzzi, Chiara
The Routledge handbook of liberal naturalism (2022)
Livro
De Caro, Mario ; Macarthur, David
Routledge handbook of sport and exercise systems genetics (2019)
Livro
J. Timothy Lightfoot; Monica Hubal; Stephen M. Roth

Ver todas (13)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-09-05 às 19:22:58 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias