Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Prototype to Increase Crosswalk Safety by Integrating Computer Vision with ITS-G5 Technologies

Prototype to Increase Crosswalk Safety by Integrating Computer Vision with ITS-G5 Technologies

Título
Prototype to Increase Crosswalk Safety by Integrating Computer Vision with ITS-G5 Technologies
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Gaspar, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Guerreiro, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Loureiro, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Costa, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Mendes, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rabadao, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 11
Páginas: 1-13
ISSN: 2078-2489
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-0FP
Abstract (EN): Human errors are probably the main cause of car accidents, and this type of vehicle is one of the most dangerous forms of transport for people. The danger comes from the fact that on public roads there are simultaneously different types of actors (drivers, pedestrians or cyclists) and many objects that change their position over time, making difficult to predict their immediate movements. The intelligent transport system (ITS-G5) standard specifies the European communication technologies and protocols to assist public road users, providing them with relevant information. The scientific community is developing ITS-G5 applications for various purposes, among which is the increasing of pedestrian safety. This paper describes the developed work to implement an ITS-G5 prototype that aims at the increasing of pedestrian and driver safety in the vicinity of a pedestrian crosswalk by sending ITS-G5 decentralized environmental notification messages (DENM) to the vehicles. These messages are analyzed, and if they are relevant, they are presented to the driver through a car's onboard infotainment system. This alert allows the driver to take safety precautions to prevent accidents. The implemented prototype was tested in a controlled environment pedestrian crosswalk. The results showed the capacity of the prototype for detecting pedestrians, suitable message sending, the reception and processing on a vehicle onboard unit (OBU) module and its presentation on the car onboard infotainment system.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Teaching Software Engineering Topics Through Pedagogical Game Design Patterns: An Empirical Study (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nuno Flores; Paiva, ACR; Cruz, N
Screening System for Cardiac Problems through Non-Invasive Identification of Blood Pressure Waveform (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paulo Abreu; Fernando Carneiro; Maria Teresa Restivo
Robust Complaint Processing in Portuguese (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Henrique Lopes Cardoso; Osorio, TF; Barbosa, LV; Rocha, G; reis, lp; Machado, JP; Oliveira, AM
Recognizing textual entailment: Challenges in the Portuguese language (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gil Rocha; Henrique Lopes Cardoso
On the Implementation of a Cloud-Based Computing Test Bench Environment for Prolog Systems (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Goncalves, R; Miguel Areias; Ricardo Rocha

Ver todas (15)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-11 às 05:17:40 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias