Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Pedagogical Innovation in Pandemic Times: The Experience of a Microprocessor Programming Course

Pedagogical Innovation in Pandemic Times: The Experience of a Microprocessor Programming Course

Título
Pedagogical Innovation in Pandemic Times: The Experience of a Microprocessor Programming Course
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2021
Autores
Bruno Lima
(Autor)
FEUP
Daniel Granhão
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
António J. Araújo
(Autor)
FEUP
João Canas Ferreira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-5
4th International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, CISPEE 2021
21 June 2021 through 23 June 2021
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-D19
Resumo (PT):
Abstract (EN): The 2019/2020 school year will always be remembered for the impact of the COVID-19 pandemic. For the first time in recent history, countries closed schools and forced instructors and students to quickly adjust to online classes. This sudden and forced shift to a method of teaching that was completely different from what we were used to presented several challenges and opportunities on a pedagogical level. In this paper we describe our experience as instructors in a course on microprocessor programming in the Master's Degree in Computer Science and Computing Engineering at the Faculty of Engineering of the University of Porto. Our approach included changes to the assessment plan, which became more distributed, and improvements in communication between students and instructors through the use of Slack. We found that the changes introduced were not only very well received by students, but also resulted in the best exam attendance and average final grade in the last 10 years of the course's history.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 5
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-19 às 07:23:24 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico