Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Learning teaching: research and reporting in the post-graduate language teaching practicum at the Faculty of Letters, the University of Porto, Portugal

Learning teaching: research and reporting in the post-graduate language teaching practicum at the Faculty of Letters, the University of Porto, Portugal

Título
Learning teaching: research and reporting in the post-graduate language teaching practicum at the Faculty of Letters, the University of Porto, Portugal
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2018
Autores
Hurst, Nicolas
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Classificação Científica
CORDIS: Humanidades
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): The Bologna Declaration (1999) and the subsequent re-structuring of post-graduate teacher education programmes at the Faculty of Letters, the University of Porto (FLUP) (ongoing since 2008) has provided opportunities to re-assess both the content and the teaching procedures of these Masters courses (here referring especially to the English Language Teaching variant). One key element that has been extensively revised has been our approach to the way the student teachers’ learning in the second year practicum is both experienced and reported. This paper will present and discuss both the theoretical background and practical implications of the recently revised approach adopted at FLUP, from a personal, individual standpoint. Special emphasis will be given to multi-disciplinary teaching staff meetings which have led to the elaboration of a statement of policy which is valid across all seven ‘teaching a foreign language’ variants of our teacher education Masters courses.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Nicolas Hurst 244.01 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Projetos de investigação-ação: Orientações gerais para a elaboração do Relatório de Estágio em ensino de Português e de Língua Estrangeira (2016)
Relatório Técnico
Almeida, José Domingues de ; Ellison, Maria ; Pazos Anido, Marta; Lorenzo, Mónica; Hurst, Nicolas ; Santos, Paulo Jorge ; Nicolás Martínez, Pilar; Tomé, Simone ; Rodrigues, Sónia Valente
Referencial de avaliação do desempenho do estudante no estágio pedagógico (2017)
Publicação Didática
Carvalho, Ângela ; Silva, Maria de Fátima Henriques da ; Almeida, José Domingues de ; Ellison, Maria ; Pazos Anido, Marta; Lorenzo, Mónica; Hurst, Nicolas ; Nicolás Martínez, Pilar; Tomé, Simone ; Rodrigues, Sónia Valente
Para lá da tarefa: implicar os estudantes na aprendizagem de línguas estrangeiras no ensino superior (2019)
Livro
Almeida, José Domingues de ; Auf der Maur Tomé, Simone ; Bacquelaine, Françoise ; Lorenzo, Mónica; Duarte, Isabel Margarida ; Hurst, Nicolas ; Kind, Anette ; Nicolás Martínez, Pilar; Rodrigues, Sónia Valente
As línguas estrangeiras no ensino superior: balanço, estratégias e desafios futuros (2018)
Livro
Carvalho, Ângela ; Almeida, José Domingues de ; Hurst, Nicolas ; Ponce de León, Rogelio ; Tomé, Simone

Ver todas (25)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-29 às 23:28:29 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias